Långsamt bräserad oxkind


Jag provade att använda samma recept som när jag gjorde kalvbringa sist fast med oxkind. Enda skillnaden är att jag hade i lite torkad chili också. Den fick gå ungefär 8 timmar i ugnen. Jag serverade en ljummen sallad med kokta morötter, kokt potatis, olivolja, citronsaft och riven basilika till. Väldigt gott.

3 reaktioner på ”Långsamt bräserad oxkind

  1. Tack. Alla recept kommer inte från mej men jag läser väldigt mycket kokböcker och många gånger kombinerar man ett recept från flera källor. Om det kommer ifrån en speciell bok eller källa så brukar jag skriva det.

Kommentera

