Salame Toscano våren 2010 del 2


Min Salame Toscano har inte utvecklat något mögelkultur så jag tänkte hjålpa den lite på traven. Jag borde ha gjort det här redan från början bättre sent än aldrig. Det jag vill ha är det vitmögel som bland annat finns i brieost. Jag köpte en bit brie, skrapade bort lite mögel, lade det i en svamp och strök sedan det på korvarna. Jag ger det några dagar för att se om det fungerar.

Luftfuktigheten har också varit ganska låg så salamin har torkat ganska mycket redan. Jag tror att jag låter den torka en månad istället för fyra. Jag ska försöka hålla en luftfuktighet på 70% under den resterande torktiden.

4 reaktioner på ”Salame Toscano våren 2010 del 2

  1. Ping: Provsmakning av Salame Toscano våren 2010 « Coppa rules

Kommentera

