Provsmakning av Lardo


Lardon har nu hängt i 23 dagar. Jag var lite osäker på hur den skulle vara eftersom den har hängt ute på balkongen och det har varit så pass kallt som det har varit. När jag tog bort bandaget på den så visste jag inte vad jag skulle förvänta mig. Resultatet blev dock väldigt bra. Smaken påminner lite om Guanciale, antagligen på grund av kryddningen, men mycket mildare och lenare. Det ska bli intressant att se hur den utvecklas. Jag tror att den är väldigt god att ha på en bruschetta.

En reaktion på ”Provsmakning av Lardo

  1. Ping: Provsmakning av guanciale sensommaren 2010 « Coppa rules

Kommentera

