Bresaola del 2


Bresaola del 2 - 1

Bresaolan har legat och saltats i 17 dagar och det har blivit dags att hänga upp den. Doften är ljuvlig men den har minskat ganska mycket i volym. Jag hoppas att det inte innebär att den torkar för fort och för mycket. Har torkat av den lätt, inte sköljt den i vatten. Jag provade det med coppan och då blev den inte lika torr och kryddorna fortsätter att tränga in i köttet under torkningen vilket innebär att du fick mer smak. Jag hoppas att det fungerar med bresaolan också. Den ena biten band jag som en stek, den andra stack jag helt enkelt hål i och satte ett snöre i. Den ska nu hänga minst 1 månad. Den hänger ute och både temperatur och luftfuktighet borde vara bra, bara vi inte får någon köldknäpp.

En reaktion på ”Bresaola del 2

  1. Ping: Bresaola tredje gången gillt « Coppa rules

Kommentera

